بی و تن

روزانه ها

1392/5/28

بايد فراموشت كنم چنديست تمرين ميكنم/ من ميتوانم ميشود،آرام تلقين ميكنم

..:: کل روزنوشت های این وبلاگ ::..

آخرین مطالب
  • ۹۳/۰۲/۲۹
    من

غدیر

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۸ ق.ظ

امیر المؤمنین علیه السلام یک روزی به اصحابش فرمود من می‌خواهم یک معامله‌ای انجام دهم، همه تعجب کردند، آقا شما به شما و تجارت …… فرمود بله، گفتند: چه تجارتی؟ فرمود: دلم می‌خواهد با معاویه معامله‌ای بکنم. آقا شما و معاویه؟ آن هم تجارت و معامله؟ فرمود: بله، دلم می‌خواست ده تا از شما را بدهم یکی از اصحاب او را بگیرم، ده تا از شما شیعیانی که صحابی من علی هستید به اندازه یک نفر از اصحاب معاویه به درد من نمی‌خورید.

وقتی این ماجرا رو شنیدم خیلی فکر کردم که یعنی چی ده تا از اصحاب و  صحابی ممکنه به اندازه ی یک نفر هم ارزش نداشته باشند.مگه چه اتفاقی افتاده بود که امیر المومنین این طور به اصحاب گفتند.شاید منظورشون وضعیت امروز ماست که هیچ کاری و هیچ قدم مثبتی در راه امیر المومنی بر نمیدارم و فقط اسم شیعه رو برداشتیم و ادعا می کنیم که شیعه هستیم.تو ذهنم این مثال زنده شد.خانمی هست به نام (فاطمه محجوب) این خانم در آمریکا درس خوانده در دانشگاه هاروارد آمریکا، پزشکی خوانده. شافعی مذهب و از اهالی  اسکندریه مصر،است. در زندگینامه‌اش نوشته که:


 

من زمانی که آمریکا بودم و درس می‌خواندم دیدم که مسیحی‌های پروتستانتیست آمریکا از هر ابزار و بهانه‌ای برای تبلیغ دین خودشان استفاده می‌کنند. ابزار ورزش، ابزار هنر، ابزار سیاست، ابزار... من با خودم و خدای خودم عهد بستم که زمانی مدرک پزشکیم را گرفتم و آمدم شهرم و مطبی زدم و  جا افتادم ، یک کتابی بنویسم درباره‌ی (زنان بزرگ اسلام) که دینی را از دین‌هایی که خدا بر گردنم گذاشته ادا کنم. شروع می‌کند به ادای آن دینش، قرار بود یک کتاب بنویسد در اعلام النساء، زنان بزرگ اسلام، در نمایشگاه تهران چند  سال قبل جلد سی و هفتم این کتاب عرضه شد. قرار بود یک جلد باشد شده بود 37 جلد که تازه به حرف (قاف) رسیده بود. اسم کتاب را گذاشته (الموسوعة الذهبیة) دائرة المعارف طلایی، موضوعش زنان بزرگ اسلام، این کتاب را شما تهیه می‌کنید به حرف فاء می‌رسید. در حرف فاء دنبال فاطمة بنت رسول الله صلی الله علیه وآله می‌گردید به عنوان یک زن بزرگ اسلام، وقتی این کتاب را باز می‌کنید می‌بینید پناه بر خدا یک کتاب سی و هفت هشت جلدی درباره خانم صدیقه طاهره یک پاراگراف بیشتر ندارد. با نهایت شرمندگی، اگر شما نسبت به حضرت زهرا هیچ آشنایی و آگاهی نداشته باشید فقط این پاراگراف را بخوانید در ذهنتان این تلقی می آید که یک خانمی بود که تمام زندگیش دنبال پول پرستی و ملک و خاک و زمین بوده. چون توی این کتاب در این پاراگراف نوشته:


 

پیغمبر خدا چند تا بچه داشت، یکی از بچه‌هایش اسمش فاطمه بود. این خانم به زمین خیلی علاقمند بود. تمام عمر 18 سالش به دنبال یک قطعه زمین بود البته خیلی زمین بزرگی هم بود به نام (فدک) که اصرار کرد و پی‌گیری کرد اتفاقاً هم بهش نرسید. در فلان سال هم درگذشت البته خانم خوبی هم بود، شوهرش را آزار نمی‌داد فرزندان خوبی هم داشت.


 

این می‌شود آن یک پاراگرافی که یک خانم دکتر، پزشک در فرهنگ شافعی برای معرفی یک زن بزرگ اسلام نوشته. چند جلد می‌آید عقب‌تر به حرف عین می‌رسید، در این جلد اسم چه کسی را می‌بینید؟ عائشة بنت أبی بکر.آنجا فاطمه بنت رسول الله صلی الله علیه وآله یک پاراگراف بود آن هم کاش اصلاً نمی‌نوشت چون از اول تا آخر دروغ و کذب.در حرف عین، 225 صفحه درباره عائشه بنت ابی بکر نوشته که اگر عائشه نشناس باشیم که( ان شاء الله هرگز معرفت پیدا نکنیم) چیزی که به ذهنمان می‌آید یک قدیسه، یک شخصیت ملکوتی، یک فرشته‌ای که در روی زمین دارد زندگی می‌کند. یک کسی که اسلام فقط به وجود این خانم در تمام اقصی نقاط عالم پخش شده است.


 

چند جلد می‌آیید جلوتر در حرف خاء دنبال خدیجه بنت خویلد می‌گردید. هر چه بیشتر ورق می‌زنید کمتر پیدا می‌کنید. اصلاً در کتابی که قرار بود به نام زنان بزرگ اسلام منتشر بشه، شخصیتی بنام خدیجه کبری سلام الله علیها وجود ندارد. یعنی باز اگر کسی تاریخ اسلام نخواند و نداند با این کتاب بخواهد زنان بزرگ اسلام را بشناسد، اصلا به وجود بزرگواری بنام خدیجه کبرد پی نمی‌برد.


 

این کتاب دارد هم زمان به فرانسه و انگلیسی توسط اداره اوقاف مصر ترجمه می‌شود .کتاب خانم فاطمه محجوب پس از اینکه به انگلیسی و فرانسه ترجمه شد می‌فرستند در کتابخانه‌های دانشگاه ها، و یکی از منابع دانشجویان برای تحقیق و پایان نامه میشود کتاب فاطمه محجوب (موسوعة الذهبیة) او از فاطمه چه می‌داند؟ یک پاراگراف دروغ، او از عائشه چه می‌داند؟ یک مشت دروغ. او از خدیه چه می‌داند؟ هیچ، باید به این خانم دکتر بسیار آفرین گفت، احسنت، بسیار آفرین در باطلش، در کفرش، در بی دینی‌اش، در دشمنی‌اش.

 چه قدر با من شیعه فرق می‌کند؟ من در شیعه گری و حق خودم خیلی معمولی و لنگ لنگان، اما او در باطل خودش چقدر پخته، چقدر سخت، چقدر گرم، چقدر تند، چقدر جدی، تلاش میکن. شما بالاخره می‌دانید یک بانویی که بالاخره پزشکی خوانده، مطب دارد، همسر دارد، فرزند دارد، چقدر سرش شلوغه؟ حالا یکباره می‌خواهد یک مسیر دینی که رشته‌اش این نبوده کار نکرده نخونده تلاش کرده کار کنه چقدر در اون زحمت کشیده.

این جاست که امیر المومنین می فرماید کاش میشد معامله کرد....

 

 

شخصی به نام ابو خالد کابلی نقل می کند شبی دیدم که امام سجاد علیه السلام نماز شب می‌خواند .من گوش می‌دادم که امام چه دعایی در قنوتشان می‌خوانند. دیدم امام زین العابدین در قنوت نمازشان می‌فرمایند:«اللّهم اجعلنی من القلیل» خدایا من را از قلیل و کم‌ها قرار بده.

بسیار  تعجب کردم این چه دعایی است که امام سجاد می‌کنند؟ منتظر ایستادم تاامام نمازشان تمام شود.جلو رفتم و خدمت امام عرض کردم این چطور دعایی بود که شما فرمودید؟ خدایا مرا از کم‌ها قرار بده این یعنی چی؟ امام فرمود:« که ابا خالد مگر این آیه قرآن را نشنیدی که (وقلیل من عبادی الشکور) یک عده‌ی کمی از بندگان خدا شاکرند. پس من از خدا خواستم خدایا مرا از آن کم‌ها قرار بده.»

غدیر نزدیک است...

شکر گزار باشیم.

  • سید مهدی حسینی

نظرات  (۹)

سلام
کم سعادت ایم سید جان
دنیا و درونش برایمان کشنده (چه با ضمّه و چه با کسره!) شده است...
سلام...
خوبید؟ممنون که بعد از مدتها اومدین
عید شما هم مبارک
چقدر این غربت زیاد...
وچقدر ما بهش دامن میزنیم...
این متن بدون مرجع می باشد همچین کتابی اساساً وجود خارجی ندارد  دکتر فاطمه محجوب یه کتاب به نام موسوعة الذهبیه للعلوم الاسلامیه داره اونم ٢١ جلده و اصلا جلد ٣٧ وجود نداره 
  • مهدی شیدائی
  • بسمه تعالی
    در جواب عزیز دلم علی آقا عرض کنم کتاب الموسوعه الذهبیه للعلوم الاسلامیه تا جلد 54 به رویت حقیر در کتابخانه دانشگاه قرآن وحدیث شهرری رسید {دارالغد العربی-عباسیه مصر}. ضمن آنکه 2 دائره المعارف دیگر ایشان دارد که در مصر چاپ شده است.دائره معارف الشباب و دائره معارف الناشئین وجود دارد. با اعتذار شیدائی کتابدار کتابخانه .
    چرا این خانم بی لیاقت پس اسم فاطمه رو برای خودش انتخاب کرده 
  • حسین فیض آبادی
  • باسلام.این خانم که نامش فاطمه است وعمری مسلک،اتفاقا چه خوب فاطمه زهرا،آن صدیقه کبری،آن قطب دایره ی امکان راغیرمستقیم تاییدکرده وخودش نفهمیده است.باافعال معکوس فاطمه زهراراتاییدکرده است.سوال مهم این است که این خانم دکتراگرفاطمه زهراسلام الله علیهارا اینقدرمهم نمی دانست نب،چرانام ایشان رادرلیست زنان بزرگ ودرکتابتش نوشته ای؟پس یامدارک جمع آوری شده این خانم عمری مسلک بیخود وبی ارزش است یاآنکه نام بردن اسم دخترپیامبردراین کتاب حکایت ازبزرگی این بانو می باشد.ضمنا تمام بزرگواران را به تفسیرآیه موده «قل لااسئلکم علیه اجراالاالموده فی القربی»سوره شوری درتفسیرکشاف زمخشری وتفسیرکبیرفخررازی جلب می کنم که چگونه وچطور ازفاطمه نام می برند واین خانم دکترچگونه چشمانش این مطالب راندیده.کاش ایشان چشم پزشک می شد تاحقایق رابهترببیندوآخرتش رابه این قطره آب دنیاعوض نم کرد.
  • حمید سالاری
  •  به نام خدا. مطالب این صفحه از وبلاگ شما من را واداشت که این مطلب را بیشتر بکاوم. خلاصه مطالب قبلی و آنجه یافته ام این است:
    فهمیدم که اولاً، تحصیلات ایشون در امریکا اصلاً پزشکی نبوده بلکه لغت شناسی یا زبان شناسی و دانش های مرتبط با آن بوده است. مصاحبه سایت عربی «مداد» ایشان:

    http://midad.com/article/211436/

    ثانیاً، دائرة المعارف ایشون در مورد زنان بزرگ اسلام نیست، دایرة المعارف مفصلی‌ است‌ در‌ زمینه علوم اسلامی که شامل کلیه علوم شرعی و علوم عقلی است. عـلوم شـرعی شـامل‌ علوم‌ قرآنی، حدیث، فقه و اصول فقه، علم کلام، سیره نبوی، تصوف و سایر مـباحث مـربوطه اسـت‌.علوم‌ عقلی‌ که شامل مباحثی در زمینه علم لغت، جغرافیا، تاریخ، پزشکی، حساب، جبر و هـندسه، عـلوم‌ دریـایی‌ و نظامی، علم انساب، علم کتابت، فنون مختلف و معماری اسلامی و غیره است. و طبیعتاً طیف وسیعی از اسم های خاص اعم از زن و مرد رو شامل میشه: الموسوعة الذهبیة للعلوم الإسلامیة (یعنی دائرة المعارف طلایی برای علوم اسلامی). ثالثاً، از این دائرة المعارف فقط 54 جلد منتشر شده و تألیف و انتشارش ادامه پیدا نکرده است. و تا کنون فقط از اول الفبا تا بخشی از مدخل های «حرف صاد» رو پوشش داده یعنی به حروف «ع» و «ف» هنوز نرسیده تا در مورد «عایشه» یا «حضرت فاطمه (س) » مطلبی داشته باشد. 
    فهرستی از حرف اول مدخل های آغازین و پایانیهر جلد از طریق این لینک قابل دریافت است:

    https://alkindi.ideo-cairo.org/manifestation/5453

     

    گزارش دانشنامه جهان اسلام زیر نظر دکتر غلامعلی حداد عادل (ج 17 ص 220 ستون اول) در مورد الموسوعة الذهبیة خانم فاطمه محجوب مصری هم مؤید این مطلب است که تألیف و انتشار این کتاب از حرف صاد فراتر نرفته است:
     

    https://rch.ac.ir/article/Details/9055

     

     

    «یکی از حجیم ترین دانشنامه های اسلامی در این سالها الموسوعة الذهبیة للعلوم الاسلامیة، نوشتة فاطمه محمد محجوب، است که در ۵۴ مجلد تا مدخل «الصخره و القبّة و الاقصی» در ۱۴۱۴/ ۱۹۹۳ در قاهره منتشر شده است. با اینکه فاطمه محمد محجوب کوشیده است تا تمام مدخلهایش را به گونه ای در پیوند با یکی از علوم اسلامی معرفی کند (← ج ۱، ص۱۰ـ۱۳)، به نظر میرسد این دانشنامه را با نظر به احتوای آن بر موضوعات گوناگون تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، باید دانشنامه ای فراتر از حوزة علوم اسلامی به شمار آورد. در این اثر مدخلهای مربوط به مدارس، کتابهای ادبی و فقهی و مکاتب نحوی و فقهی مورد توجه خاص نویسنده قرار گرفته است.»
    دانلود مجلدات 22 (ادامه حرف ر) تا 54 (ادامه حرف ص) رایگان نیست.

    ترس بنده از این است که ما داریم کسی را به خاطر جرمی محاکمه و محکوم می کنیم که اصلاً مستندی بر وقوعش نداریم، بکله مستندات موجود خلاف آن را ثابت می کند

    آرزومند سعادت و بهروزی شما
  • حمید سالاری
  • با سلام مجدد. از مطلب قبلی در مورد فاطمه محجوب و «الموسوعة الذهبیة» او، مقداری باقی ماند که در اینجا می آورم:

    رابعاً، در جلد پانزدهم چهار صفحه (صفحات 358 تا 361 ) را به حضرت خدیجه (س) اختصاص داده است. و از منابع اهل سنت مطالب زیادی در تجلیل این بانوی بزرگوار آورده از جمله این که یکی از چهار زن برتر بهشت است. لینک زیر:

    https://ia902602.us.archive.org/26/items/Mawos3a_Thahabia/015.pdf

    دانلود رایگان مجلدات اول تا 21 (شامل حرف «الف» تا «ر») از طریق لین زیر در دسترس است:

    https://archive.org/details/Mawos3a_Thahabia/001

    (دانلود بقیه مجلدات منتشره رایگان نیست).

    ضمناً برخلاف ادعای مطرح شده در متن، که ج 37 را حاوی مدخل هایی دانسته که با حرف «قاف» شروع می شوند، واقعیت آن است که ج 37 حاوی مدخل های حرف «شین» است جـ. 37 : [أوله "شرح بدیعیة ابن البارزی"] (اولین مدخل این جلد در معرفی کتابی با عنوان «شرح بدیعیه ی ابن بارزی» است).

    آرزومند سعادت و بهروزی همه شما عزیزان

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی